اگر از نرد وی پی ان (nord vpn) استفاده می نمایید و هنگام متصل شده اینترنت شما قطع می گردد، به راحتی می توانید با انجام تنظیمات زیر این مشکل را رفع نمایید.
این مقاله از پشتیبانی شرکت nord vpn گرفته شده است. هر یک از مراحل زیر را پله به پله انجام دهید مشکل قطع شدن اینترنت هنگام وصل شدن وی پی ان حل خواهد شد.
No internet access once connected to a VPN server
قطع شدن اینترنت هنگام متصل شدن به سرور نورد وی پی ان
First, try changing the server you are connecting to. If that does not help, try changing the connection protocol: a) Switch to OpenVPN (TCP); b) Switch to Nordlynx.
ابتدا سروری که به آن متصل شده اید را عوض کنید اگر مشکل رفع نشد در قسمت تنظیمات وارد شده و سپس در تب پروتکل، پرونکل را یک بار روی openvpn (TCP) بگذارید و امتحان کنید و اگر باز مشکل حل نشد این بار روی Nordlynx بگذارید.
The issue may also be caused by your antivirus, firewall, or other security software. Try disabling it (or, better yet, uninstalling it) and check if the issue remains.
این مشکل ممکن است گاهی توسط آنتی ویروس و فایروال شما ایجاد شده باشد. یک بار آن ها را غیر فعال کنید . بعد امتحان کنید. اگر مشکن از آنتی ویروس شما بود برنامه نرد وی پی ان را در تنظیمات آنتی ویروس خود، در لیست برنامه های مجاز قرار دهید.
If that doesn’t help either, try changing the DNS servers you are using when connected to the VPN. Here’s how:
اگر باز هم مشکل حل نشد در تنظیمات internet connection ویندوز خود در قسمت DNS سرور را به صورت زیر تغییر دهید.
- Navigate to Settings (the cog icon) in the NordVPN application.
- Click Advanced.
- Enable Custom DNS settings.
- Click Set DNS server address and enter 8.8.8.8
- Click Set DNS server address again and enter 8.8.4.4
- Try to connect again.
If that does not help, there is another solution:
- Open our application.
- Go to Settings > Advanced.
- Click Run diagnostics tool.
- In the opened window, select Network flush.
- Restart your PC and try connecting to the servers again.
A certain feature of the application is not working properly
- Open the NordVPN application.
- Go to Settings > Advanced.
- Click Run diagnostics tool.
- In the opened window, select Reset app.
- Re-launch the application.
As a last resort, you could try other methods to connect. Some of our users reported that the NordVPN application started working for them again when they used an alternative connection method (a tutorial for OpenVPN GUI can be found here).